Direktlänk till inlägg 25 november 2010

Prov resultaten...

Av Linnea - 25 november 2010 21:02

Det kändes hur bra som helst när vi kom hem från Sjukhuset. Resan hade startat! Även om det va ca tre månader kvar så kändes det alldeles lagom. Den första tiden gick jätte bra, de va inget som va jobbigt. Vi hade dessutom fått ut pergotime (hormoner) igen så det skulle vi äta fram tills det va dax. Tre veckor senare kom mina provresultat från de prover som dom hade gjort extra i Göteborg. Min sambo ringde till mitt jobb och berättade att alla prover va bra utom cell provet. Jag hade cellförändringar!!! Det stod att dessa var tvungna att åtgärdas innan vår behandling kunde fortgå och att hon vänligt nog hade skickat en remiss till de vanliga sjukhuset och inte till baka till idiot doktorn. Där skulle vi ytligare utredas hur stora cellförändringarna va. Det kändes som om en bomb hade slagit ner i huvudet. Ska jag ha cancer också???? Ska hela behandling bli uppskjuten för att den där jävla doktorn inte hade tagit proverna som han skulle??? Vi blev jätte ledsna och nervösa. Undertiden fick jag ett brev från idiot doktorn där det stod att vi skulle komma in för kompletterade prover??? Då hade dom i Göteborg skickat honom ett brev och upplyst denne om att han hade missat att göra prover och han hade uppfattat det som att han bara skulle göra kompletteringar. Suck... Som tur va fick vi snabbt en tid för att kolla upp cellförändringarna. Jag va riktigt riktigt nervös. Vi fick träffa ytligare en mycket trevlig kvinnlig doktor. Hon hette Linnea samma som jag och kändes mycket kunnig och trygg. Hon skulle ta ett nytt cellprov samt färga för att se om det fanns cellförändringar. Ont gjorde det men när hon va färdig sa hon att hon inte såg några förändringar och att det då troligtvis rörde sig om mycket lindriga cellförändringar. Hon sa dessutom att om det bara va mycket lindriga förändringar så tyckte hon att vår behandling inte skulle skjutas upp utan fortsätta precis som planerat. Fast vi var tvungna att vänta på provresultatet och hon va tvungen att prata med Göteborg innan hon kunde säga säkert. Så då va det bara hem och vänta igen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 25 november 2010 21:02

För ett tag sedan va jag hembjuden till en utav mina bästa vänner "J" på tjej kväll. Det va riktigt längesedan jag va hos henne och såg jätte mycket fram emot kvällen.  Jag är rätt dålig på att komma iväg och hälsa på mina vänner. Jag är även dålig...

Av Linnea - 25 november 2010 21:01

Vi kom ner i källaren där skulle vi leta reda på en kod försedd dörr i korridoren gick det städare och titta konstigt på oss. Rummet bestod av två rum och en toalett. Det fanns p-tidningar o en säng. Men det va inte det lättaste. Till sist fick vi gå...

Av Linnea - 25 november 2010 20:57

Den 6/8 kom äntligen papperna från Salgrenska. Vi skulle vara där precis en månad senare den 6/9. För mig kändes det så otroligt bra att vi hade startat vår resa. Min sambo däremot blev jätte nervös. Han va glad över att vi skulle få hjälp men han vi...

Av Linnea - 22 november 2010 22:02

Vi har försökt i 5år... varje månad samma sak.  Först nedräkning till "dag 14" Då är det mysiga middagar och romantiska kvällar... Sedan väntan o väntan sedan hoppas hoppas hoppas man att mensen inte kommer   och till slut den stora besvikels...

Av Linnea - 22 november 2010 21:29

Hej alla! Välkomna till min blogg!  Det här är första dagen på min blogg. Jag har aldrig bloggat någonsin så detta ska bli kul! Jag kommer att skriva mycket om hur det är att vara ofrivilligt barnlös, jag kommer också skriva mycket om mitt arbete...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards